Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book works with two contrasting imaginings of 1960s London: the one of the excess and comic vacuousness of Swinging London, the other of the radical and experimental cultural politics generated by the city's counterculture. The connections between these two scenes are mapped looking firstly at the spectacular events that shaped post-war London, then at the modernist physical and social reconstruction of the city alongside artistic experiments such as Pop and Op Art. Making extensive use of London's underground press the book then explores the replacement of this seemingly materialistic image with the counterculture of underground London from the mid-1960s. Swinging City develops the argument that these disparate threads cohere around a shared cosmology associated with a new understanding of nature which differently positioned humanity and technology. The book tracks a moment in the historical geography of London during which the city asserts itself as a post-imperial global city. Swinging London it argues, emerged as the product of this recapitalisation, by absorbing avant-garde developments from the provinces and a range of transnational, mainly transatlantic, influences.