Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Modern scholarship has represented Jonathan Swift as both an Old Whig and a non-Jacobite Tory. Ian Higgins' contextual reassessment of Swift's political writing and recorded opinion considers the interpretative problems they present. It explores the consonance of Swift's political writing with militant Jacobite Tory writing on affairs of Church and State, and demonstrates Swift's dissimilarity from the Old Whig writers with whom modern criticism has misleadingly identified him. Swift's writings of the 1690s, during the last four years of Queen Anne's reign, and after the Hanoverian succession are shown to contain Jacobitical political implications when examined in their context in the 'paper wars' of the period. Higgins concentrates on the partisan meanings of the great satires A Tale of a Tub and Gulliver's Travels, and represents Swift (as he was read by his contemporaries) as a disaffected High Church Anglican extremist with Jacobite inclinations.