Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Jonathan Swift's prose has been discussed extensively as satire, but its major structural element, parody, has not received the attention it deserves. Focusing mainly on works before 1714, and especially on A Tale of a Tub, this study explores Swift's writing primarily as parody. Robert Phiddian follows the constructions and deconstructions of textual authority through the texts on cultural-historical, biographical, and literary-theoretical levels. The historical interest lies in the occasions of the parodies: in their relations with the texts and discourses which they quote and distort, and in the way this process reflects on the generation of cultural authority in late Stuart England. The biographical interest lies in a new way of viewing Swift's early career as a potentially Whiggish intellectual. The theoretical and interpretative interest lies in tracing the play of language and irony through parody.