Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel
Omschrijving
The lifestyles and food consumption patterns of India s new urban middle classes are changing rapidly. Emerging trends such as the growing popularity of fast food and convenience food and the increasing consumption of animal products, sugar and fat are causing adverse environmental, health and social e ects. In order to counter these trends, e ective strategies for promoting sustainable food consumption patterns are urgently needed. This empirical case study combines a revised update of the study The Market for Organic Food: Consumer Attitudes and Marketing Opportunities (Osswald and Dittrich 2009) with a broader perspective on the socio-cultural contexts of sustainable food consumption. The study outlines how sustainable food choices can be de ned in the Indian context, and examines spatial structures of the market for products from sustainable agriculture in the South Indian emerging megacity of Hyderabad. It explores socio-cultural contexts of sustainable food consumption, outlines target groups for marketing organic food and identi es obstacles to sustainable food consumption. The ndings point to a moderate but growing demand for organic food, especially among the middle classes. Availability is limited and not able to satisfy the demand at this stage. Most consumers are motivated almost exclusively by health considerations; awareness of the links between environmental problems and food choices is low. Based on these ndings, the report assesses the potential for future development of the organic segment as part of a sustainable urban food system, and develops recommendations for action in order to promote sustainable food consumption in Hyderabad.