Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Sustainable Development Goals and Integrated Reporting

Cristiano Busco, Fabrizio Granà, Maria Federica Izzo
€ 54,45
+ 108 punten
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Our planet faces massive economic, social, and environmental challenges. To deal with these challenges, the United Nations has promoted 17 Sustainable Development Goals (SDGs) to define global priorities and aspirations for 2030, and Governments worldwide have already agreed on these goals. In order to approach them practically, private and public organizations have to contribute to make SDGs happen by identifying and executing sustainable strategies as key drivers of their visions and business models. Building on the emerging concept of Integrated Thinking (IT), this book explores how modern organizations can leverage a long-term integrated strategy to reconcile financial stability with social and environmental sustainability and create enduring value for all stakeholders.



By focusing on the value-creating role of business organizations in delivering on the promise of sustainable and inclusive development, the book enriches the debate on Integrated Thinking and Integrated Reporting (IR), with particular emphasis on the value creation process.



This book offers an opportunity to discuss the way in which business organisations can rethink their management processes, accounting tools and reporting solutions, as they strive for both competitiveness and growth while contributing to the achievement of the SDGs, and long-term value creation more broadly. Based on the analysis of different case studies, the book explores how organizations are approaching these challenges and how they are connecting SDGs, to business models and strategies. Analysing the impact of SDGs on materiality, connectivity, and stakeholder engagement, this book provides an insight into how Integrated Thinking, Management and Reporting is currently practiced and in which way these managerial innovations can contribute to SDGs.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
126
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780367583187
Verschijningsdatum:
30/06/2020
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
156 mm x 234 mm
Gewicht:
199 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 108 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.