Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This is a book about four rural secondary schools of the Republic of Kyrgyzstan, a newly independent Central Asian state of the former USSR. Utilizing case study methods, we describe and discuss how teachers, administrators and students are attempting to survive the proclaimed "transition" to democracy and a market economy within their particular schools and communities. We view this work primarily as a cultural study of schools and school life, not a work about the national education system. There is in fact a growing volume of other writings on issues and problems in education in Central Asia, some of which we have ourselves contributed to. The focus in this study, however, involves school, individual, and group lives and dynamics in and around the four village schools we studied during 2004 and 2005. Two of the four schools are in Chui Oblast; one in Naryn Oblast, and one in Batken Oblast. One Chui school lies within an economically and demographically stable community by Kyrgyz standards; the other school faces more serious economic and migratory issues. Our Naryn school is located in an isolated livestock-breeding region of Kyrgyzstan high in the Tien Shan mountains near China. Finally, we describe community and school situations in an agricultural community in the south that is characterized by considerable poverty-driven labor migration. Our work involved schools in the small town of Shopokov, and the villages of Tash Dobo, At-Bashy and Ak-Tatyr. These are all actual places on the map of Kyrgyzstan - if your map is detailed enough. In several cases, nearby smaller schools are also discussed as they relate to our primary institutions.