Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Elza Adamowicz presents an analysis of surrealist collage, both as a technique of cutting and pasting ready made material, and as a subversive and creative strategy. She considers verbal collage, pictorial collage, and the hybrids they generate, and discusses the works of Max Ernst and André Breton, as well as those of Aragon, Brunius, Eluard, Hugnet, Magritte, Péret, Styrsky and others. Focusing on the recycling of art-historical icons, the parodic reworking of narrative clichés, the concept of defamiliarisation of the banal, or the relations between part bodies and totalities, she offers close readings of individual collages, and links specific aspects of collage practice to central issues of surrealist aesthetic and political thought. Throughout this well illustrated study Adamowicz confronts the 'monstrous' nature of collage, grounded on excess and composed of irretrievable fragments and hovering signs.