Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Mathematicians have developed the language of topology; but the conventional development leaves until last the discussion and ideas about shapes, so those who have not mastered the initial ideas of analysis and general topology are barred from participation by a rigid formalism. This book, first published in 1976, adopts a different approach, developing a language close to that of ordinary discourse. It is intended to encourage readers of varying backgrounds, but especially students, to think spatially. The text is well illustrated, with toned drawings creating three-dimensional effects where appropriate, and there are abundant exercises. Useful appendices accompany the text, providing hints and solutions to these exercises and also a sketch of how the treatment can be modelled within a conventional topology course for more advanced students. The book can be regarded as an example of the emerging discipline of mathematics education, as well as being about surfaces.