Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Pressentie en Russie par Tolstoi, forgee en Inde par Gandhi puis en Amerique du Nord par Martin Luther King, la non-violence, comme logique de luttes contre l'injustice et la domination, a essaime au XXe siecle un peu partout dans le monde. Pourquoi demeure-t-elle si peu connue et si peu pratiquee en France, alors qu'elle est la seule forme de luttes qui cherche a conjoindre l'aspiration morale avec l'efficacite a long terme? Sans doute n'a-t-on pas assez eclaire les liens intimes unissant la non-violence avec les grands themes de notre tradition occidentale: le langage, le travail, la famille, le lien social, le pouvoir, la dignite humaine, la reconnaissance mutuelle. Les etudes ici retenues, diverses par leur occasion mais convergentes au long d'une interrogation obstinee, cheminent en conversant avec plusieurs des philosophes de l'action, - les plus classiques, Aristote, Machiavel, Hobbes, Kant, Hegel, Weber, ... comme nos contemporains, H. Arendt, G. H. Mead, E. Weil, H. Jonas, E. Levinas, J. Rawls, A. Honneth, P. Ricoeur, ... Attaches a la clarte de l'exposition autant qu'a la rigueur de la pensee, ces parcours eclairent l'un de ces paradoxes qui font l'etre humain: il est le seul etre capable de violence, et pourtant la violence est totalement indigne de lui.