Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Deux formules de Marcel Duchamp sont ici interrogées. A travers la première : " I would be a monk not a monkey ", le commentaire tente de répondre à deux questions qui, associées, constituent une forme de paradoxe : pourquoi Duchamp condamne-t-il aussi régulièrement et durement la répétition chez ses collègues artistes (les peintres en particulier)? Pourquoi Duchamp pratique-t-il, tout aussi constamment, l'autorépétition de ses propres oeuvres ? La réponse passe par une distinction subtile pratiquée par l'inventeur du ready-made entre répétition (du geste créateur), et duplication (des oeuvres); à travers une sorte de travail du deuil ressassant la perte de sa propre créativité, elle ouvre à une zone nouvelle, la découverte de l'inframince. La deuxième étude interroge la "dernière oeuvre" de Duchamp, sa fameuse épitaphe : "D'ailleurs, c'est toujours les autres qui meurent" dans la perspective d'une rhétorique contrepèterique qui tente de projeter, une ultime fois, toute la négativité du "faire" sur l'autre, le "regardeur".