Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Ce livre propose d'aborder l'histoire des religions de l'epoque imperiale sous un angle tout a fait innovant: celui des variations du comportement religieux. Ces disparites ne s'observent pas seulement dans l'opposition entre un ritualisme paien collectif et la foi chretienne individuelle; elles se trouvent aussi dans une gestion plus personnelle de la religiosite par les fideles. Jorg Rupke cherche les facteurs de ces changements dans le reseau dense des cultes publics, maitrise par les aristocraties municipales, mais accessible a tout un chacun, et adopte un regard resolument centre sur le comportement religieux individuel. Il postule que les textes normatifs et condamnateurs de l'Antiquite, si souvent etudies pour delimiter le champ d'action de l'elite et des intellectuels, offrent aussi une fenetre d'investigation sur les actes d'appropriation individuelle du religieux a travers les atteintes aux normes - la deviance. Superstition ou individualite? Deviance religieuse dans l'Empire romain prend le pari de montrer qu'a l'echelle de la personne antique, ce que nous appelons la religion romaine n'a rien de fige ou d'immuable.