Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Superstition, Management and Organisations

Irrationality, Randomness, and Chaos in Decision Making

Joanna Crossman
€ 158,45
+ 316 punten
Levertermijn 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

This book addresses how people and organisations sometimes respond to uncertainty in making decisions. Those decisions are rooted in beliefs and behaviours that are not always rational, especially in response to perceived randomness, chaos and unexpected circumstances. The author uses a transdisciplinary approach to the study of superstition in the context of business and management, taking care to acknowledge that what is regarded as superstition to one person may well be constructed as a spiritual belief by another. Respect and sensitivity in explicating individual and social constructions of spirituality is a core value in structuring the narrative of the text.

The work also explores the interwoven relationships amongst superstition, religion, spirituality and empiricism and how cultural, political, economic and environmental factors are likely to influence organisations and those who are employed by them. Further, it examines the influence of beliefs related to topics such as feng shui, astrology, phrenology and the I Ching in recruitment.

This comprehensive treatment of the role of superstition in business will advance the scholarly conversation on uncertainty in decision making. It points to the power of belief that defies empirical validation and how it can be used in a variety of contexts, such as the marketing of products and images to manipulate unwary consumers or inhibit the implementation of health advice in times of COVID-19.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
267
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9783031590191
Verschijningsdatum:
1/05/2024
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
148 mm x 210 mm
Gewicht:
485 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 316 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.