Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Since the middle of the twentieth century, visual art has displayed an ambivalent nature, torn between the poles of abstractionism and realism, conceptual and postmodern, classicist nostalgia and the violent provocation for its own sake. This essay builds an argument in favor of tracing a different path for the visual arts, in which art might be able to recover its fullness and universality. The artists analyzed in this volume - starting with Hopper and Balthus, singled out as precursors - appear to be following this shared path, even though they belong to different generations. Perhaps for this reason, they have for the most part been misunderstood by their contemporary critics. As in the art of Ancient Greece or the Middle Ages abstract tensions that intensify the visual field can bring simple figures to life, radically changing their meaning. This is a "sunniness" that is akin to the Claritas with which Medieval scholastics indicated the splendor of the works of their times. We'll have to undertake a tireless process of exercising our perceptions, if we wish to be able to grasp its basic aesthetic quality.