Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Throughout the course of Byzantine history, Christian doctrine taught that angels have a powerful place in cosmology. It also taught that angels were immaterial, bodiless, invisible beings. But if that were the case, how could they be visualized and depicted in icons and other works of art? This book describes the strategies used by Byzantine artists to represent the incorporeal forms of angels and the rationalizations in defense of their representations mustered by theologians in the face of iconoclastic opposition. Glenn Peers demonstrates that these problems of representation provide a unique window on Late Antique thought in general.