Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
For Ruben's age, as for the ancient Romans, history was valued for the lessons it taught. Rubens was deeply interested in history, particularly the works of the ancient writers like Ovid, Plutarch and Juvenal, which were full of exemplary figures. Yet unlike many Renaissance artists who merely sought texts they could illustrate, Rubens was familiar enough with classical writings to interpret them with originally and wit - always with an eye for the visually striking aspect. He was thus uniquely qualified to respond to the requirements of particular commissions with exemplary themes like The Continence of Scipio, The Justice of Cambyses, The Devotion of Artemisia and The Courage of Cloelia. Elizabeth McGrath recreates the context in which Rubens worked and casts new light on rarely discussed and misidentified subjects. Also included is a detailed analysis of the tapestry cartoons on the life of Romulus, now in the National Museum of Wales, relating the series to all relevant studies, paintings and tapestries.