Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Une apprehension de la realite sub specie hominis, d'un point de vue strictement humain: Eugenio Garin caracterise en ces termes la pensee de la Renaissance, comme une humanisation de l'approche de la realite en termes de liberte, de volonte et d'action . Cela ne signifie pas que le pragmatisme est le dernier mot de l'humanisme, ni que l'homme est la mesure de toutes choses, mais que notre connaissance est essentiellement une connaissance par les effets: effets naturels, effets de la volonte divine dans la nature, effets des volontes humaines libres dans l'histoire. C'est dire aussi que, si toute metaphysique, voire toute theologie n'est pas impossible, c'est seulement a condition de mettre en place des dispositifs permettant de s'elever a ces types de connaissances qui depassent les capacites humaines. Les etudes que nous presentons sont consacrees a la philosophie naturelle chez Cardan, Telesio et Campanella, et au rapport entre nature et histoire chez Machiavel, Guichardin, Patrizi, Bodin et Montaigne. Elles s'attachent a montrer que la philosophie naturelle et l'histoire, en qualite de reflexions sur la theorie de l'action et sur les procedures du savoir, ont eu des roles privilegies dans la formulation de cette approche, dont un des enjeux principaux est le rapport des penseurs du XVIe siecle a l'humanisme.