• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Mens & Maatschappij
  4. Sociologie
  5. Student Misconceptions and Errors in Physics and Mathematics

Student Misconceptions and Errors in Physics and Mathematics

Exploring Data from Timss and Timss Advanced

Teresa Neidorf, Alka Arora, Ebru Erberber, Yemurai Tsokodayi, Thanh Mai
Hardcover | Engels | Iea Research for Education | nr. 9
€ 52,95
+ 105 punten
Uitvoering
Levertermijn 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

This open access report explores the nature and extent of students' misconceptions and misunderstandings related to core concepts in physics and mathematics and physics across grades four, eight and 12. Twenty years of data from the IEA's Trends in International Mathematics and Science Study (TIMSS) and TIMSS Advanced assessments are analyzed, specifically for five countries (Italy, Norway, Russian Federation, Slovenia, and the United States) who participated in all or almost all TIMSS and TIMSS Advanced assessments between 1995 and 2015.

The report focuses on students' understandings related to gravitational force in physics and linear equations in mathematics. It identifies some specific misconceptions, errors, and misunderstandings demonstrated by the TIMSS Advanced grade 12 students for these core concepts, and shows how these can be traced back to poor foundational development of these concepts in earlier grades. Patterns in misconceptions and misunderstandings are reportedby grade, country, and gender. In addition, specific misconceptions and misunderstandings are tracked over time, using trend items administered in multiple assessment cycles.

The study and associated methodology may enable education systems to help identify specific needs in the curriculum, improve inform instruction across grades and also raise possibilities for future TIMSS assessment design and reporting that may provide more diagnostic outcomes.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
165
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 9

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9783030301873
Verschijningsdatum:
5/11/2019
Uitvoering:
Hardcover
Bestandsformaat:
Genaaid
Afmetingen:
156 mm x 234 mm
Gewicht:
426 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 105 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
BUNDELPROMO

2+1 GRATIS op meer dan 200 producten

Profiteer nu van onze vroegboekkortingen
BUNDELPROMO
2+1 GRATIS op meer dan 200 producten
ACTIEPRIJS

€ 10 korting

op de Vivlio Light en Light HD e-reader
ACTIEPRIJS
Vivlio Light en Light HD e-reader met € 10 korting
AANGERADEN

Dé boeken bij jouw vakantiebestemming

door ons geselecteerd
AANGERADEN
Dé boeken bij jouw vakantiebestemming
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.