Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Susan Wadley first visited Karimpur-the village "behind mud walls" made famous by William and Charlotte Wiser-as a graduate student in 1967. She returned often, adding her observations and experiences to the Wisers' field notes from the 1920s and 1930s. In this long-awaited book, Wadley gives us a work of unprecedented scope: a portrait of an Indian village as it has changed over a sixty-year period.
She hears of changes in agriculture, labor relations, education, and the family. But Karimpur's residents do not speak with one voice in describing the ways their lives have changed-viewpoints vary considerably depending on the speaker's gender, economic status, and caste. Using cultural documents such as songs and stories, as well as data on household budgets and farming practices, Wadley examines what it means to be poor or rich, female or male. She demonstrates that the forms of subordination prescribed for women are paralleled by those prescribed for lower castes.
Villagers also speak of political struggles in India, and of the importance of religion when confronting change. Their stories, songs, and life histories reveal the rich fabric of Karimpur and show how much can be learned from listening to its people.