Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Striking the Hornets' Nest provides the first extensive analysis of the Northern Bombing Group (NBG), the Navy's most innovative aviation initiative of World War I and one of the world's first dedicated strategic bombing programs. Very little has been written about the Navy's aviation activities in World War I and even less on the NBG. Standard studies of strategic bombing tend to focus on developments in the Royal Air Force or the U.S. Army Air Service. This work concentrates on the origins of strategic bombing in World War I, and the influence this phenomenon had on the Navy's future use of the airplane. The NBG program faced enormous logistical and personnel challenges. Demands for aircraft, facilities, and personnel were daunting, and shipping shortages added to the seemingly endless delays in implementing the program. Despite the impediments, the Navy (and Marine Corps) triumphed over organizational hurdles and established a series of bases and depots in northern France and southern England in the late summer and early fall of 1918. Ironically, by the time the Navy was ready to commence bombing missions, the German retreat had caused abandonment of the submarine bases the NBG had been created to attack. The men involved in this program were pioneers, overcoming major obstacles only to find they were no longer needed. Though the Navy rapidly abandoned its use of strategic bombing after World War I, their brief experimentation directed the future use of aircraft in other branches of the armed forces. It is no coincidence that Robert Lovett, the young Navy reserve officer who developed much of the NBG program in 1918, spent the entire period of World War II as Assistant Secretary of War for Air where he played a crucial role organizing and equipping the strategic bombing campaign unleashed against Germany and Japan. Rossano and Wildenberg have provided a definitive study of the NBG, a subject that has been overlooked for too long.