Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book is the first to be devoted to the music of Stravinsky's last compositional period. In the early 1950s, Stravinsky's compositional style began to change and evolve with astonishing rapidity. He abandoned the musical neoclassicism to which he had been committed for the preceding three decades and, with the stimulus provided by his newly gained knowledge of the music of Schoenberg and Webern, launched himself on a remarkable voyage of compositional discovery. The book focuses on five historical, analytical, and interpretive issues: Stravinsky's relationship to his serial predecessors and contemporaries; his compositional process; the problem of creating formal continuity in a repertoire so obviously discontinuous in so many ways; the problem of writing serial harmony; and the problem of expression and meaning. Challenging conventional interpretations, the book shows that Stravinsky's serial music is not only of great historical significance, but also of astonishing structural originality and emotional power.