Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel
Omschrijving
Increasingly, there is a need for managers operating in the complex and dynamic health care environment to better understand the competitive nature of the health care industry and the opportunities that potentially exist within it. In response, this sixth volume of "Advances in Health Care Management" is dedicated to strategic thinking and entrepreneurial action in the health care industry. As implied in the title, this volume of eleven independent chapters is arranged in four sections. The first section is composed of three chapters, focusing on the health care industry itself. The first of these serves as an introduction for this volume, with the other two chapters taking an historical and futuristic perspective of the health care industry, respectively. These two chapters serve as solid contextual reference points for which we can position the remaining manuscripts. The second section contains two chapters that more explicitly examine strategic issues within a specified health care context. The first of these examines strategy and structure fit in a large sample of physician organizations, while the latter studies a single, large medical center to demonstrate the impact culture and human capital have on strategic outcomes. Four chapters make up the third section, which focuses on innovation and entrepreneurship. The first two chapters in this section focus on the processes of entrepreneurship in the health care environment, with both the similarities and dissimilarities between the health care industry and other contexts being discussed. The latter two chapters of the third section, on the other hand, principally demonstrate the activities and implications associated with entrepreneurship, or the lack thereof. Finally, the fourth section contains two chapters that integrate both strategic and entrepreneurial perspectives. One of these chapters creates a typology of new biotechnology ventures; the focus in this chapter is on how such firms exploit opportunities. The final chapter, then, examines strategic corporate entrepreneurship by comprehensively studying one major organization's entry into the health care services marketplace. Collectively, these multi-faceted chapters help to recognize and address the often elusive phenomenon of successful strategic choice over environmental determinism, which is aided by quality strategic thinking and decisive entrepreneurial actions. In summary, these chapters help to emphasize the importance of these issues to the health care industry and the managers operating within it. It examines the health care and hospital industries and their relation to entrepreneurial action and strategy. It provides 11 valuable chapters for scholars and researchers in sociology and healthcare.