Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Nachhaltigkeit stellt für die Europäische Verkehrspolitik eine Richtschnur dar. Die Arbeit entwickelt ein quantitatives Tool zur strategischen Analyse der Nachhaltigkeit tatsächlich angestrebter und potentieller europäischer Verkehrspolitiken. Hierbei werden Modelle verschiedener Wissenschaftsdisziplinen in einem Gesamtmodell integriert. Als Modellierungsbasis dient die System Dynamics Methode. Der integrierende Modellansatz erfordert die Entwicklung von sogenannten Mikro-Makro-Brücken. Diese Brücken schlagen den Bogen von Modellen auf der Mikroentscheidungsebene z.B. der Modalwahl für eine Quelle-Ziel-Relation, oder der modalen Investitionsentscheidung zur Mesobene d.h. der sektoralen Auswirkungen dieser Entscheidungen bis auf die Makroebene mit Implikationen für BIP und Beschäftigung. Als Ergebnis der Nachhaltigkeitsanalyse liefert das Gesamtmodell einen umfassenden Satz an Indikatoren, die eine Prognose von Politikwirkungen bis 2020+ ermöglichen. Zur Bewertung der Politiken werden verschiedene Methoden entwickelt und ein prozessuales Vorgehen für ein partizipatorisches Verfahren skizziert, das sich an der Strategischen Umweltverträglichkeitsprüfung (SEA) orientiert.