Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Strategic Corporate Responsibility

The Social Dimension of Firms

Ulpiana Kocollari
€ 182,45
+ 364 punten
Uitvoering
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

In her book, Dr Ulpiana Kocollari presents a unique contribution to the debate on Corporate Social Responsibility and Sustainability by clearly expressing how the configuration of a firm's social dimension can help identify inclusive corporate governance models, define innovative management processes and reshape performance measurement systems for the evaluation and assessment of sustainable economic, social and environmental results.

Moving a step further, a firm's social dimension is defined within the configuration of stakeholders - resources - rewards patterns intrinsic to their interactions with their environment and embedded in their business activities. Based on this approach, a framework is provided to guide firms in identifying management activities grounded in and suited to their prevalent patterns, in order to support current and future strategies and establish adequate measurement and communication tools for pursuing their mission.

The book contains original theoretical and empirical material and particular attention is paid to the principal social and environmental impact measurement models (i.e. Global Reporting Initiative, Social Return on Investments, Social Balanced Scorecard, etc.), analysing their main features in order to pinpoint their adequacy in assessing the social dimension and to tailor their use more closely to the specific patterns to which they refer. Finally, a detailed application of the analysis framework, which the author has identified is proposed for Innovative Start-Ups with a Social Goal and for Benefit Corporations, in order to detect the patterns embedded in their social dimension and their distinctive traits, which influence their management and measurement processes.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
164
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781138313422
Verschijningsdatum:
21/06/2018
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
160 mm x 236 mm
Gewicht:
399 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 364 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.