Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
When prohibition ended in 1933, laws were passed that regulated the sale of alcoholic beverages, ostensibly to protect wholesalers from the depredations of suppliers and the public from the ill effects of alcohol. This book examines the monopoly protection laws, also known as franchise termination laws, and how they lock suppliers into government-mandated contracts with alcohol wholesalers that affect consumers by raising prices and reducing the quality of alcoholic products and services. This study also investigates the notion that alcohol consumption is a sin and how legal restrictions have substituted the moral judgment of legislators for that of the consumer. Strange Brew demonstrates that the monopoly protection laws reflect powerful special interests in the political process who use such measures to control markets, shield themselves from competition and consumer preferences, and set prices with relative impunity. This book will be of great value to those in the alcoholic beverage industry as well as to students of economics, regulation, and public policy.