Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Straight White Male: Performance Art Monologues by Michael Peterson Mass media images of the male are central to popular culture. This book analyzes a genre known as "performance art monologues" as presented by white heterosexual men. Its focus is stand-up comedians and stage and screen artists, including Spalding Gray, Eric Bogosian, Josh Kornbluth, Rob Becker, Andrew Dice Clay, Wallace Shawn, and Danny Hoch, whose acts portray and investigate power, politics, privilege, and community. Solo work has become the dominant form in performance art, and stand-up comedy has returned to the front row of popular culture. While apparently free of many traditional theatrical trappings, the monologue amplifies the power that performers wield over their audiences. The chief monologuists examined here are Gray and Bogosian. Gray's minimalist autobiographical storytelling is quite different from Bogosian's impersonation of dozens of fictional characters in a single show. Their performances (and the books, recordings, and feature films that re-market them) have marked these two as the leading practitioners of their own subgenres of monologic performance art. This fascinating examination connects performance studies with the monologue traditions in theater history, with such contemporary cultural activities as the men's movement, and with the current interest in queer theory and gender studies. Acknowledging the complex politics of all performance, whether avant-garde or popular, this first book-length critique of heterosexuality, masculinity, and whiteness in solo performance asserts that straight white male monologues create an illusion of community rather than engaging with the politics of identity as a social fact. Michael Peterson is a professor in the department of theater and dance at Millikin University.