Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Storytracking is a work of theory and application. It is both a study of history and culture and the academic issues accompanying the interpretation and observation of other peoples. Sam Gill writes about Central Australia, but, more importantly, he writes about the business of trying to live responsibly and decisively in a postmodern world faced with irreconcilable diversity and complexity, with undeniable ambiguity and uncertainty. Storytracking includes engaging accounts of many of the colorful figures involved in the nineteenth-century development of Central Australia, and it is an argument for a multiperspectival theory of history. It presents descriptions of an important aboriginal culture--the Arrernte--and it critically examines ethnography. It exposes the colonialist underbelly of all modern academic culture study, yet it embraces the situation as one of creative potential outlining an interactivist epistemology with which to negotiate the classical alternatives of objectivism and subjectivism. Gill presents an examination of the emergent academic study of religion focused on two exemplary scholars--Mircea Eliade and Jonathan Smith--offering a play theory of religion as the basis for innovative critical discussions of text, comparison, interpretation, the definition of religion, academic writing style, and the role of "the other." Based on painstakingly detailed research, Gill exposes disturbing and confounding dimensions of the modern world, particularly academia. Yet, beyond the pessimism that often characterizes postmodernity, he charts an optimistic and creative course framed in the terms of play.