Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The past is an ever-flowing and never-dying river in human consciousness. Any single piece of our memories is a constituent part of this river. By our remembering acts, we continuously and intermittently become connected to our stream of consciousness. Therefore, remembering is an integrated part of our mind. Similarly, it is a salient property of fictional minds, too. The past is a defining element for the characters' sense of identity in narrative fiction. This is the case in the three narratives analysed in the present book. The Sea (2005) by John Banville, The Gathering (2007) by Anne Enright, and Milkman (2018) by Anna Burns are post-millennial Irish narratives in which remembrance of the things past is indexed to the first-person narrators' sense of identity. In its three parts and by drawing on the theories of memory and remembering, this book explores how the storytellers' acts of recollecting, retrieving, recalling, as well as retelling eventful episodes from the past bring about constructive emotional and cognitive outputs for them.