Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Storymaking and Organizational Transformation

How the Co-Creation of Narratives Engages People for Innovation and Transformation

Tommaso Buganza, Paola Bellis, Silvia Magnanini, Joseph Press, Shani, Daniel Trabucchi, Roberto Verganti, Federico Paolo Zasa
Hardcover | Engels
€ 102,45
+ 204 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

In a world undergoing continuous change, organizations find themselves facing the challenge of how to keep innovating to stay competitive. Inside any organization, people are the cornerstone on which innovation rests and builds, yet it is ever more difficult to engage everyone in designing their organization. This book explores and discusses how employees can be engaged digitally to assist innovation initiatives and lead to organizational transformation.

Storymaking and Organizational Transformation is based on the research activities of the platform IDeaLs during the year 2020 and provides a perspective on how employees can be helped to understand and even contribute to organizational innovation spontaneously. The book contributes to advancing understanding of engagement from two main perspectives: first, the authors introduce an approach based on storymaking; second, six cases are studied in depth and the application of the digital storymaking approach is explained. The authors introduce new ways of organizing in a context of ongoing change, as they bring forth the idea that engagement is a continuous practice of designing meaningful narratives which connect people and evolve along with them.

The book will appeal to both academics and practitioners across management fields. Scholars of innovation management and organization sciences will benefit from the extensive review of organizational transformation and innovation from a sensemaking perspective, whilst the practical, case studies provide a valuable resource for practitioners looking to effect change and manage transformation.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
122
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781032231976
Verschijningsdatum:
9/09/2022
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
140 mm x 216 mm
Gewicht:
303 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 204 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.