Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This second edition of Stochastic Dominance is devoted to investment decision- making under uncertainty. The book covers four basic approaches to this process: a) The stochastic dominance (SD) approach, developed on the foundation of von-Neumann and Morgenstem^ expected utiHty paradigm. b) The mean-variance approach developed by Markowitz^ on the foundation of von-Neumann and Morgenstern's expected utility or simply on the assumption of a utility function based on mean and variance. c) The "almost" stochastic dominance (ASD) rules and the "almost" me- variance rule (AMV). No matter whether one employs objective or subjective probabilities, the common stochastic dominance criteria and the mean variance rule may lead to paradoxes: they are unable to rank prospect A w^hich yields $1 with a probability of 0.01 and a million dollars with probability of 0.99, and prospect B which yields $2 with certainty. This is an absurdity as in any sample of subjects one takes, 100% of subjects choose A. The "almost" stochastic dominance criteria and "almost" mean variance rule, which have been recently been developed by Leshno and Levy in 2002^, suggest a remedy to such paradoxes.