Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book charts the history of Stevenage new town centre, looking at its planning, development, design influences, significance and survival. The historic market town of Stevenage was the first location to be designated for major expansion under the New Towns Act 1946, making it Britain's first post-war new town. As part of this a new town centre was planned from 1946. Informed by the ideas of figures including Gordon Stephenson and Clarence Stein, among the leading planners of their day, the detailed design of this area was undertaken in the 1950s by Stevenage Development Corporation, under Chief Architect Leonard Vincent. The shopping precinct, with surrounding car parks and bus station, was built first, begun in earnest in 1956 and officially opened in April 1959. Its design is notable: the fully pedestrian precinct is one of the earliest examples of this kind of development in Britain and on a scale unequalled in Europe at the time of its initiation. The shopping precinct, designated as a conservation area in 1988, is notable for its uniformity, integrity and level of survival. Provision was also made in the town centre for offices, community, entertainment and public buildings, which will be discussed in this book, along with expansion works undertaken in the 1960s and '70s.