Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Economie & Management
  4. Marketing & Communicatie
  5. Communicatie
  6. Stereotypes, Ideology and Foreign Correspondents; German Media Representations of Ireland, 1946-2010

Stereotypes, Ideology and Foreign Correspondents; German Media Representations of Ireland, 1946-2010

German Media Representations of Ireland, 1946-2010

Fergal Lenehan
Paperback | Engels | Reimagining Ireland | nr. 75
€ 72,95
+ 145 punten
Levertermijn 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

This book examines German media representations of Ireland from 1946 to 2010, from the post-war period to the years of the so-called Celtic Tiger and Ireland's subsequent economic downturn. It charts both the patterns and the inconsistencies in depictions of Ireland in the weekly publications Der Spiegel and Die Zeit, as well as in German cinema.

Cultural stereotypes may be employed in the furthering of a problematic cultural essentialism; however, they may also be used to play with readers' or viewers' expectations. They may be juxtaposed with newer cultural generalizations, or re-moulded to fit a transformed cultural reality. The representations of Ireland examined in this book are revealed as inherently ideological, consistently locating Ireland outside of an evolving European societal normalcy. While this is often presented as something highly positive, the book argues that it implicitly places Germany at the centre of Europe and may be viewed as a type of excluding Europeanism.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
306
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 75

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9783034322225
Verschijningsdatum:
29/07/2016
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
150 mm x 224 mm
Gewicht:
453 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 145 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
SOLDEN

30% korting

op een mooie selectie boeken en papierwaren
SOLDEN
Solden: 30% korting op boeken en papierwaren
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.