Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The North Wales landscape contains everything from steelworks and collieries to national parks and seaside resorts. Thus, there was plenty of traffic to interest the various railway companies that would be established in the area. The main reason for a railway in North Wales, however, was to create a speedier link between Westminster and Ireland. Although the most important railway in North Wales was the Chester & Holyhead, the first to enter the locality was the Shrewsbury & Chester Railway, opened in 1846. The C&HR was opened two years later to connect London with Ireland via Holyhead. From these early beginnings, we explore the whole history of the railways in the area, through mergers and grouping, and the trains that ran on the lines, from 'The Irish Mail' to 'The Welsh Dragon' and summer excursion trains. Despite the 'Modernisation Plan' and 'Beeching Report', the lines to Holyhead and the Cambrian would, once again, see steam as preserved locos headed excursions from 1989 onwards, reliving those wonderful steam days. In Steam Around North Wales, Mike Hitches explores the railway history of the area in the glory days of steam. Days when the railway formed an important part of the infrastructure and thousands of passengers used the trains. Mike covers shed allocations, timetables and preserved lines in this well-illustrated book.