Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Statistical process control methodology was developed by Walter Shewhart in the 1920s as part of his work on quality control in industry. Shewhart observed that quality is about hitting target specifications with minimum variation. While every process is subject to variation, that variation can arise from 'common cause' variation, inherent in the process, or 'special cause' variation which operates from outside of that process. This distinction is crucial because the remedial actions are fundamentally different. Reducing common cause variation requires action to change the process; special cause variation can only be addressed if the external cause is identified. Statistical process control methodology seeks to distinguish between the two causes of variation to guide improvement efforts. Using case studies, this Element shows that statistical process control methodology is widely used in healthcare because it offers an intuitive, practical, and robust approach to supporting efforts to monitor and improve healthcare. This title is also available as Open Access on Cambridge Core.