Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
2. 1 Standards and Standardisation in IT -A General Overview The process of standardisation cannot be regarded as a simple, one dimensional activity required to lay down technical rules and guidelines, taking place in a removed world of its own. Rather, it must be considered in conjunction with the environment within which it takes place. Very different facets need to be taken into account when trying to actually understand this process. Even if we disregard social, moral and religious rules for the moment, standards -still in a very general sense -have been with us for quite some time: about 5,000 years ago the first alphabets emerged, enabling completely new forms of communication and information storage. Some 2,500 years later, the first national, coin-based currency, invented by the Lydians, established the basis for easier inter-regional and even international trading. The industrial revolution in the 18th century and, more so, the advent of the railroad in the 19th century resulted in a need for technical standards, which was once more reinforced when mass production generated a demand for interchangeable parts. In parallel, the invention of the electric telegraph in 1837 triggered the development of standards in the field of electrical communication technology. In 1865, the International Telegraph Union -to become the International Telecommunication Union (ITU) in 1932 -was founded by twenty states. The other major international standards setting body, the International Organization for Standardization (ISO), was established in 1947.