Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Stalag 17 (1953), the riveting drama of a German prisoner-of-war camp, was adapted from the Broadway play directed by José Ferrer in 1951. Billy Wilder developed the play and made the film version more interesting in every way. Edwin Blum, a veteran screenwriter and friend of Wilder's, collaborated on the screenplay but found working with Wilder an agonizing experience.
Wilder's mordant humor and misanthropy percolate throughout this bitter story of egoism, class conflict, and betrayal. As in a well-constructed murder mystery, the incriminating evidence points to the wrong man. Jeffrey Meyers's introduction enriches the reading of Stalag 17 by including comparisons with the Broadway production and the reasons for Wilder's changes.