Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
While the judicial machinery of early modern witch-hunting could work with terrifying swiftness, skepticism and evidentiary barriers often made conviction difficult. Seeking proof strong enough to overcome skepticism, judges and accusers turned to performance, staging 'acts of Sorcery and Witch-craft manifest to sense.' Looking at an array of demonological treatises, pamphlets, documents, and images, this Element shows that such staging answered to specific doctrines of proof: catching the criminal 'in the acte'; establishing 'notoriety of the fact'; producing 'violent presumptions' of guilt. But performance sometimes overflowed the demands of doctrine, behaving in unpredictable ways. A detailed examination of two cases - the 1591 case of the French witch-demoniac Françoise Fontaine and the 1593 case of John Samuel of Warboys -suggests the manifold, multilayered ways that evidentiary staging could signify - as it can still in that conjuring practice we call law. This title is also available as Open Access on Cambridge Core.