Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book explores the history of travelling by stagecoach from the sixteenth century through to the end of the nineteenth century, focusing on the heyday of around 1750-1850. It looks at the improvements in road maintenance and the turnpike system, which made faster travel practical and thereby led to a great increase in the use of stagecoaches, which would shuttle people along main routes from city to city (for example, the Great North Road from London to Edinburgh), stopping only to hitch a new set of horses to the stagecoach at designated refreshment areas. It explains who might travel in this way and why, and also shows the streamlining of the postal system through mail coaches, which would also carry passengers, The main routes, operators and infrastructure are explored, including the coaching inns that remain in so many towns today. Also explored are the practicalities of travelling, the dangers from Highwaymen such as Dick Turpin and the reasons for the decline of coaching - mainly the rise of railways.