Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Streetcars were both early and late arrivals in North Portland. The first electric streetcars in the state of Oregon began rolling across the original Steel Bridge into the city of Albina in November 1889. Within a few months, these pioneering trolleys were connecting with a steam railway then under construction to the town of St. Johns. Yet, travel on this longest of lines remained in two parts until the entire St. Johns Line was electrified in 1903. In the meantime, streetcar lines had been built to serve emerging neighborhoods in Upper Albina, Lower Albina, Ockley Green, Piedmont, and Overlook. Trolleys would soon reach the company town of Kenton. By 1905, nine North Portland lines were operating out of the finest and most completely equipped carhouse in the Northwest. This is the story of those classic lines, from the first electrics in 1889, to the last steam motors in 1903, and from Portland's final new streetcar line in 1920, to the arrival of trolley buses in the 1940s. A final chapter brings the saga up to date with the return of streetcars there in 2004.