Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Devotion to Saint Anne, the apocryphal mother of the Virgin Mary, reached its height in the fifteenth and early sixteenth centuries. Until now, Anne's reception history and political symbolism during this period have been primarily discussed through the lens of art history. This is the first study to explore the music that honored the saint and its connections to some of the most prominent court cultures of western Europe. Michael Alan Anderson examines plainchant and polyphonic music for Saint Anne, in sources both familiar and previously unstudied, to illuminate not only Anne's wide-ranging intercessional capabilities but also the political force of the music devoted to her. Whether viewed as a fertility aide, wise mother, or dynastic protector, she modeled a number of valuable roles that rulers reflected in the music of their devotional programs to project their noble lineage and prestige.