Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Mens & Maatschappij
  4. Sociologie
  5. Sports Media Rights in the Age of Streaming and Platformisation

Sports Media Rights in the Age of Streaming and Platformisation

Tom Evens, Paul Smith
Hardcover | Engels
€ 182,45
+ 364 punten
Uitvoering
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Against a backdrop of increased online distribution of media, this book provides an in-depth analysis of how the platformisation of television is both shaping and being shaped by the changing sports media market.

Beginning by looking at the business models and strategies of the major stakeholders involved in the 'sports broadcasting value chain', the authors go on to focus on the challenges and opportunities posed by the growth of OTT delivery for the regulation of sports broadcasting in several key areas, including copyright law and piracy; competition issues linked to the buying, selling and distribution of premium sports content; and legislation designed to safeguard coverage of certain national and international sporting events for free-to-air television. Key areas of continuity, such as the persistence of national/regional markets; the importance attached to premium sports rights by rival delivery platforms as a source of 'market power'; and the need to update key areas of policy and regulation in order to address challenges posed by the use of OTT delivery, are also discussed. This book makes use of a range of international and regional examples and case studies, not least the Olympic Games and the FIFA World Cup, and identifies different strategies employed in the buying, selling and distribution of sports rights for all major parties in the sports media value chain, including new entrant OTT players, traditional pay-TV operators, public service broadcasters, and a range of international sports organizations.

Providing a complete assessment of the relevance and future effectiveness of key areas of policy and regulation in sports media distribution, this book is recommended reading for advanced students and researchers of Sports Media, Sports Management, and Media Industries.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
196
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781032513911
Verschijningsdatum:
18/12/2024
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
156 mm x 234 mm
Gewicht:
467 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 364 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
SOLDEN

30% korting

op een mooie selectie boeken en papierwaren
SOLDEN
Solden: 30% korting op boeken en papierwaren
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.