Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Splice Volume 5 Issue 3 is a 'War'-themed issue, which recognises the variety of approaches taken to this long-lasting film genre. The conventions of the World War II movie are discussed in the lengthy opening article, which covers the terrain from John Ford's 'Why We Fight' information/propoganda films of the 1940s to Quentin Tarantino's Inglourious Basterds. Another article considers the representation of the journalist and photo-journalist in the war film, from Apocalypse Now and Vietnam to Lions for Lambs and the Iraq invasion. Representations of war in older historical periods are discussed in articles on The Last of the Mohicans (War of Independence) and Witchfinder General (English Civil War). Finally, we are brought up-to-date with a piece on Kathryn Bigelow's Oscar-winning The Hurt Locker.