Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book is a philosophical enquiry into the educational consequences of Spinoza's political theory. Spinoza's political theory is of particular interest for educational thought as it brings together the normative aims of his ethical theory with his realistic depiction of human psychology and the ramifications of this for successful political governance. As such, this book aims to introduce the reader to Spinoza's original vision of civic education, as a project that ultimately aims at the ethical flourishing of individuals, while being carefully tailored and adjusted to the natural limitations of human reason. Readers will benefit from a succinct introduction to Spinoza's political philosophy and from an account of civic education that is based on careful exegetical work. It draws conclusions only hinted at in Spinoza's own writings.