Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Sinds 1948 is geen allesomvattende monografie over de 19de-eeuwse schilderkunst in Nederland meer verschenen, en dat boek is al geruime tijd uitverkocht. Geïnteresseerden en studenten moeten het stellen met herdrukken van een nog ouder Nederlands werk: De Hollandsche schilderkunst in de negentiende eeuw van criticus en schilder G.H. (Grada) Marius, oorspronkelijk verschenen in 1903 en in het Engels vertaald in 1976. Daar het academisch onderricht nu ook in Nederland gewoonlijk in het Engels wordt verstrekt, dringt een recentere geschiedenis zich op. Daarenboven is sinds de jaren 1970 diepgaand en vernieuwend onderzoek verricht. The Mirror of Reality brengt een synthese van individuele studies uit de voorbije vijftig jaar, met bijzondere aandacht voor de kunstmarkt, de stilistische ontwikkelingen en de relaties van Nederlandse kunstenaars met de (internationale) kunstwereld. Het toont onder meer aan dat de kunstmarkt in de 19de eeuw een grote bloei kende en dat Nederlandse schilders veel internationaler waren georiënteerd dan doorgaans aanneemt. Reynaerts volgt deze schilders niet alleen op hun buitenlandse reizen, ze beschrijft ook de aantrekkingskracht van Nederland op buitenlandse schilders als Monet, Boudin en de Amerikanen Gary Melchers en Walter McEwen. Het boek toont de beste en relevantste schilderijen afkomstig uit overwegend publieke verzamelingen, dus naast een onderhoudend geschreven verhaal is het tevens een uitnodiging om deze musea te bezoeken.