Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Elizabeth Wilson's elegant, provocative, and scholarly study uses fiction, essays, film, and art, as well as history and sociology, to look at some of the world's greatest cities-London, Paris, Moscow, New York, Chicago, Lusaka, and São Paulo-and presents a powerful critique of utopian planning, anti-urbanism, postmodernism, and traditional architecture. For women the city offers freedom, including sexual freedom, but also new dangers. Planners and reformers have repeatedly attempted to regulate women-and the working class and ethnic minorities-by means of grandiose, utopian plans, nearly destroying the richness of urban culture. City centers have become uninhabited business districts, the countryside suburbanized. There is danger without pleasure, consumerism without choice, safety without stimulation. What is needed is a new understanding of city life and Wilson gives us an intriguing introduction to what this might be.