Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
"Spectrum Selection, Sensing, and Sharing in Cognitive Radio Networks" introduces the readers to a comprehensive idea about the evolution and functionality of Cognitive Radio from a network perspective. The book covers an efficient modeling technique of spectrum occupancy patterns of primary users in licensed bands, substantiating the results based on real-time experiments performed in Boston, MA, USA. The next chapter introduces a new idea for cognitive radio termed as "Spectrum Selection," a concept of preferable selection of spectrum for further spectrum sensing. A separate chapter on application of Hidden Markov Models is discussed for efficient spectrum sensing techniques. Additionally, Game theoretic approaches are illustrated with examples in one chapter for spectrum sharing and coexistence of secondary and primary users in licensed bands. The concept of NC-OFDMA is also introduced as an option for efficient spectrum allocation in coexistence of secondary networks. Finally, the book ends with an invaluable concept on cross-layer architecture for future software defined radio based cognitive radio that are critical to the successful development of commercial products.