Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In her innovative study of spatial locations in postcolonial texts, Sara Upstone adopts a transnational and comparative approach that challenges the tendency to engage with authors in isolation or in relation to other writers from a single geographical setting. Suggesting that isolating authors in terms of geography reinforces the primacy of the nation, Upstone instead illuminates the power of spatial locales such as the journey, city, home, and body to enable personal or communal statements of resistance against colonial prejudice and its neo-colonial legacies. While focusing on the major texts of Wilson Harris, Toni Morrison, and Salman Rushdie in relation to particular spatial locations, Upstone offers a wide range of examples from other postcolonial authors, including Michael Ondaatje, Keri Hulme, J. M. Coetzee, Arundhati Roy, Tsitsi Dangarembga, and Abdulrazak Gurnah. The result is a strong case for what Upstone terms the 'postcolonial spatial imagination', independent of geography though always fully contextualised. Written in accessible and unhurried prose, Upstone's study is marked by its respect for the ways in which the writers themselves resist not only geographical boundaries but academic categorisation.