Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
and Feldman, 1996 or Audretsch and Stephan, 1996) show that unformalized knowledge may playa major role in the innovation of new products. Now if unformalized knowledge is communicated personally, distance will be an important variable in this process, since the intensity of contacts between persons can be expected to be negatively correlated to the distance between them. In the discussion of section 3.3.1 (page 42) we saw that it was this aspect of localization that Marshall had in mind when he was alluding to "local trade secrets".4 Note that if this spatial dimension of communication between agents exists, it is possible to transfer it to regional aggregates of agents: the closer two regions, the more they will be able to profit from the respective pool of human capital (R&D-output etc.) of the other region. This argument gives a spatial 5 interpretation of the literature on endogenous growth. Now if these spillovers have a spatial dimension then it follows from the discussion in chapter 3 that they will be one driving force in the dynamics of agglomeration. With the model to be developed in this chapter I will investigate the hy- pothesis that it is these forces of agglomeration (i.e. spatial spillovers of nonrival goods or foctors) that are responsible for the inhomogeneous pattern of growth con- vergence. To analyze this phenomenon, I consider different types of regional aggregates and different distances in the model.