Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
De reputatie van organisaties, en ook van haar directieleden en commissarissen, wordt steeds belangrijker. Klanten, politiek, (social) media en maatschappelijke organisaties verwachten en eisen transparantie én informatie. Een goede reputatie onderscheidt je van de rest en schept daardoor kansen. Reputatie is kwetsbaarder dan ooit en 'de omgeving' is nu rechter, jury en beul tegelijkertijd.
Directeuren en commissarissen moeten oog hebben voor hun omgeving, want als het misgaat wordt hun dit persoonlijk aangerekend. En aangezien iedereen tegenwoordig met elkaar verbonden is via (sociale) netwerken, kan een reputatie snel onder druk komen te staan. Je reputatie komt te voet en gaat per twitter. Hiermee komt er steeds meer spanning rond de boardroom. Reputatiemanagement is voor elke moderne leider een absolute must om succesvol te zijn of zelfs te overleven.
In Spanning rond de boardroom geven Frank Peters en Eric Heres inzicht hoe je reputaties (van organisaties en personen) kunt bouwen en beschermen. Boegbeelden uit bedrijfsleven, gezondheidszorg en media geven hun visie op reputatiemanagement en delen hun best practices en lessons learned. Zo zijn er interviews met bestuurders als Eelco Blok (KPN), Dick Berlijn (Deloitte) Cees 't Hart (Carlsberg Group), Daniel Ropers (bol.com), Gerard van Olphen (APG), Jos de Blok (Buurtzorg) en Susi Zijderveld (NS). Topcommissarissen als Mijntje Lückerath-Rovers en Erik van de Merwe, Jacqueline Rijsdijk en Mirjam Sijmons belichten het onderwerp vanuit de rol als toezichthouder. Margot Scheltema, voormalig nummer 1 van de Management Scope Top 50 Corporate Vrouwen, geeft haar visie in het voorwoord.
Over de auteurs Frank Peters en Eric Heres zijn eigenaar van VIRTUS Communications. Frank en Eric zijn experts op het gebied reputatiemanagement, crisismanagement en issuemanagement. Zij adviseren bestuurders en toezichthouders van gerenommeerde (multinationale) ondernemingen, branche-organisaties en zorginstellingen.