Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
As spaces of knowledge, the national museums and galleries of nineteenth-century Europe played an important role both in the shaping of nation-states and the education of their populations. In this context, such institutions sought to convey the history of the people, for example by displaying pictorial cycles of important scenes from their history, exhibiting objects associated with certain formative events, or arraying period rooms to promote a specific impression of the past. The contributions to this volume examine the purposes and educational strategies of national museums and national galleries via case studies from Denmark, France, Germany, Great Britain, Italy, the Netherlands, Poland, Sweden, and Switzerland.