Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Diese »Sozialpädagogik der Verantwortung« ist auf dem Werk des immer noch weithin unbekannten sozialistischen Sozialpädagogen Carl Mennicke aufgebaut. Soziale Verantwortung ist bei ihm der Schlüsselbegriff, mit dem er Theorie und Praxis seiner Sozialpädagogik strukturiert. Es ist ein soziologisch-sozialpädagogischer Entwurf, der bis heute trägt. Er wird in diesem Buch in den Kontext der Zweiten Moderne transformiert, neu interpretiert und erweitert. Sozialpädagogische Verantwortung wird in ein Vier-Kreise-Modell gebracht, das sich, ausgehend von einem tiefenpsychisch aufgeladenen innersten Kreis, über einen sozial-interaktiven und weiter einen gesellschaftlichen Kreis vor einem normativen Horizont entfaltet.